الموديل سهيلة جمال اجمل من كده عيني ما شافتش


كتبت سماح السيد ـ
سهيلة جمال موديل موهوبة اكدت تواجدها في عالم الميك اب والفاشون شو تفتح قليها للمستقبل الذي يبشرها بكل خير وبان تصل الى العالمية في لاعملها وتواصل مشوار نجاحها الذي تبوح به في السطور القادمة 

تقول سهيلة
سمي سهيلة 23بدرس في جامعة حلوان اداب تاريخ

كيف بدات العمل كموديل؟
عن طريق انجي المصري ميكاب  ارتست  هي اللي شجعتني

ما اهم اعمالك كموديل؟
شغلي مع الناس الكبيرة اول ما بدات دة اللي يعتبر نجاح بالنسبالي

ما اهم الاعلانات التي قدمتيها؟
لا مقدمتش اعلانات

هل لديك الحلام وطموحات ان تصبحي ممثلة او فنانة ام مكتفيه بالعمل موديل؟
مكتفية ب موديل ولو جتلي فرصة اني اكون مضيفة طياران هيبقا الاتنين حققت كل اللي انا عاوزة

ما اهم المعوقات التي تصادفك كوديل؟
بتصدفنا حجات كتير  تكون فرش الميكاب ارتست اللي بتستعملها مش نظيفة ودي بتقصر ع بشرتنا  بتظهرلنا حبوب ودي بتكون مشكلة عشان لازم بشرة اي موديل تكون صافية

ما اهم هوايتك مع العمل كموديل؟
قراءة  الرويات

على اي اساس تختارين ملابسك الموضة ام الثمن الكبير ام ماذا؟
بختار ملابسي ع اساس الموضة بحب اكون ماشية مع الموضة ومش لازم تكون غالية اووي يمكن تكون رخيصة بس حلوة الفلوس مش هي اللي بتخليها عليا حلوة او وحشة

ما اهم المواقف الانسانية التي صادفتك  اثناء عملك؟

هل يمكن ان تتجهي للعلام وتقديم البرامج؟

ممكن اتجة ل تقديم برامج فاشون او ميكاب 

ما سر نجاح اي موديل؟
علاقتها ب اللي حوليها من موديل زميلها  ومن ميكاب ارتست  ومن فوتجرافر  لازم تكون مبنية ع اساس الاحترام  لازم تكون موديل وانها حبة تكون موديل مش مجرد شغلانة تاخد منها فلوس لا لازم تبقا حبها

ماذا عن الحب في حياتك؟
ههههههههه بالنسبة للحب فا حب اهلي واصحابي هو الاساسي  وطبعا الميكاب  والفاشون غير كدة مفيش لسة لسة مجاش اللي يقدار يخطفني ب حبة ع الحصان الابيض هههههه

احكي لنا عن برنامج يوم في حياتك ماذا تفعلين؟
يومي عادي خالص بصحي بصلي الصبح لو ورايا جامعة بروح او بنزل اخروج مع اصحابي  لو عندي شغل لازم اكون محضرة نفسي وابقا هناك قبل معادي  وبرجع اقعد مع اهلي  وطبعا الروتين اليومي من مسكات وحجات شبة ذلك عشان لازم اهتم ب بشرتي

ماذا تحبي وماذا تكرهي؟
مش بكرة حاجة كل حاجة بحبها  مفيش ف قلبي مكان  للكرهية

ما اهم اعمالك سيشنات الخ وما انطباعاتك عنها؟
اهم اعمالي من وجهة نظري بشوف ان كل سيشن  انا بنزلو بيكون مهم كل واحد فيهم بيطور مني اكتر و اكتر

دمن مثلك الاعلى من الموديل محليا وعالميا ؟ محليا طبعا الجميلة رنيم عصام و سلمي متولي  اكتر اتنين  انا بحبهم  اما عالميا   فية كتير زي سوزي باركر  ونيومي كامبل و جيري هول

هل شايفه نفسك وزيرة ولا موديل بس؟
لا شايفة نفسي موديل  بس

هل تقدمى على تصرفات مجنونة احيانا وما هي؟ انا تصرفاتي كلها مجنونة لاني تلاقئية زيادة عن اللزوم بتصرف ب طبيعتي بحب الاطفال جدااا ومجرد ما يكون في طفلة في المكان اللي انا بشتغل فية او اي مكان انا موجودة فية بتحول  و ببقا واحدة زيهم وبفضل العب معاهم مجنونة ب الاطفال و الالعاب
والجنان دة جزء من شخصيتي

CONVERSATION

0 comments:

إرسال تعليق